2010. május 1., szombat

Bursa, Iznik, Behramkale, Pella

Bursa közelében található az Uludag Nemzeti Park ahol a Kartaltepe nevű 2543 m-es hegyet akartuk megmászni. Sajnos én lebetegedtem arra a napra, úgyhogy nekem a mászkálás arra a napra kimaradt. Gergő és Szilvi sem próbálta így megmászni a hegyet, inkább a környéken barangoltak míg én szinte átaludtam a napot. Délután elmentünk Iznikbe, Bursától 80 km-re keletre lévő halászfaluba. Ókori nevén Nicaea. Itt száltunk meg Ceren-nél, egy török lánynál. Másnap indultunk tovább Behramkale felé, hogy megnézzük az assosi romokat. Lenyűgöző látvány fogadott ismét minket. Meg kell hagyni tudtak építkezni a görögök. Az assosi akropoliszró remek kilátás nyílt a szemben lévő Lesbos szigetére. Sajnos fényképeken nem látszik jól mert elég nagy volt a páratartalom. Innen indultunk utolsó előtti napunkon hazafelé a Dardanellákon át. Még az Isztanbuli forgalomban megfogadtuk, hogy nem a Boszporuszon jövünk vissza, henem egy nyugisabb útvonalat választunk. Dardanellákon átkelve el lehet képzelni amint Xerxés 100 ezres hada hidat ver és átkel a Dardanellákon 2500 évvel ezelőtt, vagy amint Nagy Sándor és jól felkészített makedón harcosai nekiindulnak, hogy szétverjék a 2 millió km2-en területen elterülő Perzsa birodalmat. Átkelvén a tengerszoroson még egy utolsó kitérőt tettünk Pella felé, a hajdani Makedónia fővárosába, Nagy Sándor szülőhelyére. Utolsó éjszakánkat is itt töltöttük nem messze.

Dardanellák

Pellai romok

Padlómozaik Pellában

Teátrum Lesbos szigetével a ködben

Háttérben Assos romjai

Athena templomának rekonstruált makettje és az eredeti rom